...és lépj az evolúció következő lépcsőfokára!

2009. június 15., hétfő

Mai edzés

Kevesen voltunk ma a haladó csoportban. Sebaj, ez csak azoknak igazán gond, akik nincsenek jelen... Bár az is igaz, hogy egy jó közösség sokat jelent, nagyobb teljesítményre sarkall. Pl ha ott van néhány rögbis (főleg ha "Szviccs" Csabi), akkor én is jobbat edzem. Aki csinált már sok snatchet folyamatában viszonylag rövid idő alatt, az tudja, hogy egy idő után már rég nem az a lényeg ki mekkora darab, kinek nagyobb az "arca", ki nyom többet fekve, stb, sokkal inkább kinek van több vér a pucájába. Ki tudja akkor is tartani magát a maximumon, mikor már nagyon fáradt. Ez abszolult fejben dől el! A test "csak" ezt követi. Ha azt mondod magadban: "nem bírom tovább", a tested teljesíti a parancsot, és tényleg képtelen lesz tovább csúcson működni. De nem a tested adja fel először! A tested szinte mindig többre képes, mint azt aktuálisan érzed vagy hiszed. Ebben sokat segít az, ha látom, érzem, hogy a többiek is velem együtt edzenek, izzadnak, üvöltenek.
Haladó szinten már ez az egyik legnagyobb kihívás, magadból kihozni a maximumot, de lehetőleg mindig egy kicsit többet. Ahhoz, hogy ezt el tudjuk érni, nagy szükség van arra, hogy fáradtan, oxigénhiányos állapotban is ki tudjuk magunkból folyamatosan hozni a maximumot. De ha már fejben megbukok, nem várhatom a testtől, hogy az továbbra is a csúcson maradjon. Ez van. De ez nem baj, csak azt jelenti, hogy ezzel is foglalkozni kell. Nem csak az edzésen, de otthon is. Ez már nem arról szól, hogy néha lemegyek egy kicsit lengetni a vasat. Ez már komoly elkötelezettséget kíván, és nap mint úgy kell élnem az életem, hogy arra figyelek, hogyan tudok még javítani a teljesítményemen, mivel segíthetem akár csak egy kicsit is a fejlődésem. Aztán ezt a sok apróságot edzésen szépen összerakom, kamatoztatom. Én speciel nem napi 1 órát edzem, én bizonyos értelemben napi 24 órát edzem. A tudatom fókuszában folyton az van, hogyan tudnék még többet kihozni magamból. Ez alatt nem csak a kettlebellt értem, ez mindenre vonatkozik.
Bár az RKC egyik óriási előnye, hogy ha valaki már instruktor felügyelete mellett elsajátította az alapokat, bátran edzhet önállóan is. Csak egy kettlebell kell hozzá, és némi elszántság. Ugyanakkor az emberek többségének ad egy nagy pluszt a csoportos edzés. Tehát csoportban jó! ;-) Erről a témáról még fogok írni.
Nos, egy picit elkanyarodtam. Tehát edzés. Hétfő, tehát ballisztika. Ma baromi meleg volt a teremben, és a kick-boxosok után finoman szólva párás és oxigénhiányos is volt a hely. Edzés közben ki is derült, senkinek nem megy jól ma az edzés. Ettől mindenki egy kicsit jobban is érezte magát. Mindannyian azt hittük magunkról, hogy "csak nekem nem megy ma!"
Azért fejlesztettük az állóképességünk. Először 20 kör snatch volt, 15"/15" felosztásban. Gergő és én az első 10 kört 28kg-al csináltuk (nekem 7-8 ismétlés/15 mp), majd a 24-essel folytattuk (8 ism.). Pihi. Majd burpee (ejtsd: börpí, olyasmi, mint a 4 ütemű fekvőtámasz, csak ütősebb :). Ez is 15on/15off felosztásban, kb 15 kör. Pihi. Majd 20 kör swing 40 kg-al. Mára elég is volt.
Majd a kezdőket megtanítottam végre guggolni. Jeeee!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése