...és lépj az evolúció következő lépcsőfokára!

2009. június 9., kedd

Mai edzés - meglepi :)

Nos, ma finoman szólva is rendhagyó edzés volt. Először is, nem sűrűn szoktunk max erőt fejleszteni, de ma dolgoztunk a nemes ügyön. No nem azért ritkázzuk, mert nincs értelme, nagyon is hasznos dolog haladó szinten, csak egész egyszerűen "túl sokan" vagyunk hasonló szinten, kevés nagy súlyra. Magyarul simán eltökölhetünk erre egy teljes edzést, hogy egymásra várunk, illetve a szabad súlyra. "Sajnos" Terminátorokkal vagyok körülvéve, meglepően sokan nyomkodtuk ma a 40kg-os kettlebellt, csak lestem... Őszintén szólva, csak azért, hogy néha egy kicsit tökéletesebbek legyenek az edzések, nem fogok még 200.000 Ft-ot súlyokra költeni. Már korábban elfogadtam a tényt, miszerint nem lehet mindig tökéletes csoportos edzést tartani, sok félék vagyunk ahhoz.
Szóval arra kértem a tanítványaimat, hogy próbáljanak a lehető legnagyobb súllyal katonai nyomásokat csinálni. Meglepődtem, milyen sokat fejlődött a társaság, holott kifejezetten ilyen jellegű edzéseket ritkán tartok, bár lehet, hogy sűrűbben kellene.
Mikor már jól kinyomkodtuk magunkat, neki álltunk nagyobb súlyokkal (én 32kg) TGU-kat csinálni, majd guggolás/nyomás párosításban dolgoztunk tovább (én 28, 24kg). Alaposan kidolgoztuk magunkat, és ekkor jött a "nagy halál": benyögtem, hogy 10 perces snatch teszt...
Még én is utáltam magam érte, nem is tudom mi jött rám. Talán a póló miatt van. Ma vettem. Van rajta egy ördög, és a következő van fölé, illetve alá írva: "Isten éppen elfoglalt. Segíthetek?"
Viszont az eredmény tükrében nagyon örülök, hogy megcsináltuk. Ugyan erre még büszke nem vagyok, de az eredmény már kezdi súrolni a "büszkeségi ingerküszöbömet". Egy ilyen edzés végén még sikerült 223 ismétlést csinálni 10 perc alatt, természetesen a 24kg-ossal! (5 perc uán egyébként 111-nél tartottam.) Elégedett vagyok... Azt hiszem jó úton haladok a 250 felé. Hamarosan 1 éve lesz, hogy a kettlebellt elindítottam Szegeden. E nemes alkalom kapcsán meg fogom próbálni áttörni a 250-es álomhatárt. Jó lenne bekerülni ebbe a díszes társaságba! Persze nem az a kérdés, hogy potenciálisan képes vagyok-e rá, inkább csak az idő rövidsége miatt van bennem bizonytalanság, de ez akadályozni nem fog. Majd beszámolok. Addig is: Power To You All!

4 megjegyzés:

  1. Hello!

    Akkor eléggé erős csapat.
    Most olvasom itt, hogy 40 kg- ot is használtok.Azt szeretném megkérdezni, hogy a 40 kg-os nyomás az milyen nyomás?Bent press, side press, military?
    Ha katonai nyomás akkor az vigyázállásba, egyenes háttal, nem oldalra dőlve, oldalra kitolva megy?
    Ha ez megy nektek, akkor nálatok van olyan valaki akinek kimegy rendesen a beast(military)?
    Mert ha igen akkor a Beast Challenge tábora rövid időn belül magyar többségű lesz:-)

    VálaszTörlés
  2. Ezen az edzésen military presshez használtuk a 40-est. A többségnek azért egy ici-picit meg kellett löknie a bellt, különben nem ment volna ki teljesen. A beastet (48kg) senki nem nyomja ki nálunk, de vagyunk jó néhányan, akik ha "ráfeküdnénk" a projectre, csak idő kérdése lenne a siker. Az elsőszámú célok között most egyikünknél sem szerepel a 48-as kinyomása, vagy a beast challenge. Talán később...
    Bent pressben többen vagyunk, akik viszonylag erőlködés nélkül kinyomjuk a 40-est.
    A beast challenge egy csodálatos kihívás, de nagyon komoly elkötelezettséget, rengeteg munkát igényel. Ami nem baj, de tény. A csoportomban mindenkinek (beleértve engem is) vannak egyéb céljai, amik jelenleg előbbre valók. Ugyanakkor még fiatalok vagyunk. Nekem úgy is jó, ha majd a nyugdíjas klubban csinálom meg...

    VálaszTörlés
  3. Igazad van!
    Hova siessünk!
    Csak tudod én "őrült" vagyok, tavaly nyártól kezdődően egyszerűen begolyóztam ettől a kettlebelltől.
    Ami az én számlámra írható az is, hogy hasonlóan eltökélt vagyok a szabályosságot illetően.Ócska munkát nem adok ki a kezemből, amit lakatos Péter is írt a blogjában a tgu 48 kg-ot lehet remegő kézzel is megcsinálni, de lehet szabályossan is. Inkább alacsonyabb súllyal ,de legyen szabályos mint remegő kézzel, görbe háttal.
    Na itt jön be az "őrültségem":
    a Beast Challenge.Egyszerűen minden nap többször is eszembe jut ez a két szó.Az a célom, hogy megcsináljam és utána felvegyem kamerára és kész. Meglegyen egyszer:-)
    Csak bemásolom az agyamba memorizálni és megnyugszom, hogy a szervezetem az emberi erő szinte csúcsát meghódította. Utána jön majd a 10 perces snatchteszt, 200 felett és azt úgy 80 éves koromig csinálom:-)
    Eddigi eredményeim: military press 40 kg 5x2 létra
    Pistol 32 kg 3x3-3
    húzódzkodás a legjobb 1x40 kg
    Súlyom 78 kg, magasságom 175 cm
    Célom :2009 október-november Beast Challenge

    Power to you avagy Pavel to you:-)
    Üdv:

    Cseh Tamás

    VálaszTörlés
  4. Sok sikert Tamás!
    Mi szurkolunk neked. Nálam hasonló a helyzet, csak fordítva, én most a snatchre "gyúrok". A beast ráér.

    VálaszTörlés